Rengeteg pénzt termel a Spotify, de még mindig veszteséges

Nagy ütemben nőnek a bevételek, de a veszteség sem csökken.

A Spotify arról számolt be a Luxemburgban bejegyzett anyavállalata kimutatásában, hogy 2015-ben hatalmas mértékben, 80 százalékkal nőtt az árbevételük, mely így elérte az 1,95 milliárd eurót, és ez 45 százalékos növekedési rátát jelez.

Spotify - 2015
[+]

Ez jó hír ugyan a vállalat és a befektetők számára, ám a vállalkozás még mindig nem nyereséges, sőt az nettó veszteségük 2014-hez képest 7 százalékkal, 173 millió euróra nőtt.

Spotify: árbevétel és nettó veszteség
[+]

Mint ismert, a Magyarországon is elérhető szolgáltatás üzleti modelljében reklámok fejében biztosít ingyenes hozzáférést, illetve havi előfizetési díjért reklámmentességet. Kiadásai döntő többségét az előadóknak fizetett jogdíjak teszik ki. A bevételekről azt írják, hogy a hirdetési bevételek tavaly megduplázódtak, míg az előfizetési díjakból származó bevételek is jelentős mértékben növekedtek. 2015 végén 89 millió aktív felhasználójuk volt havonta, ezek közül 28 millió az előfizető (idén márciusban érték el a 30 milliót) – a zenei streamingben egyértelműen ők a piacvezetők.

Azóta történt

Előzmények